10 de octubre de 2012

45 años ensin el Che

Ayeri cumpliéronse 45 años de la muerte de El Che, por eso en IU Samartín queremos recordalu.


(foto: taringa.net)

Ernesto Che Guevara nació nuna familia acomodada d'Arxentina, onde estudió Medicina. La so militancia izquierdista llevólu a participar na oposición contra Perón; dende 1953 viaxó per Perú, Ecuador, Venezuela y Guatemala, afayando la miseria dominante ente les mases d'Iberoamérica y l'omnipresencia del imperialismu norteamericanu na rexón, y participando en múltiples movimientos contestatarios, esperiencies que-y inclinaron definitivamente a la ideoloxía marxista.

En 1955 Ernesto Che Guevara conoció en México a Fidel Castro y al so hermanu Raúl, que preparaben una espedición revolucionaria a Cuba. Guevara trabó amistá colos Castru, xunir al grupu como médicu y desembarcó con ellos en Cuba en 1956. Instalada la guerrilla en Sierra Maestra, Guevara convertir en llugarteniente de Castro y mandó una de los dos columnes que salieron de los montes orientales escontra l'Oeste pa conquistar la isla. Participó na decisiva batalla por tomar de Santa Clara (1958) y finalmente entró en L'Habana en 1959, poniendo fin a la dictadura de Batista.
El nuevu réxime revolucionariu concedió a Guevara la nacionalidá cubana y nomólu xefe de la Milicia y director del Institutu de Reforma Agraria (1959), depués presidente del Bancu Nacional y ministru d'Economía (1960) y, finalmente, ministru d'Industria (1961). Buscando un camín pa la independencia real de Cuba, esforciar pola industrialización del país, amestándolo a l'ayuda de la Unión Soviética, una vegada fracasáu l'intentu d'invasión de la isla per Estaos Xuníos y clarificado el calter socialista de la revolución cubana (1961). Naquellos años, Guevara representó a Cuba en dellos foros internacionales, nos que denunció frontalmente l'imperialismu norteamericanu.

La so molición de revolucionariu profesional, sicasí, fíxo-y abandonar Cuba de callao en 1965 y colar al Congo, onde lluchó en sofitu del movimientu revolucionariu en marcha, convencíu de que namá l'acción insurreccional armada yera eficaz contra l'imperialismu. Releváu yá de los sos cargos nel Estáu cubanu, el Che Guevara volvió a Iberoamérica en 1966 pa llanzar una revolución qu'esperaba fora d'ámbitu continental: valorando la posición estratéxica de Bolivia, escoyó aquel país como centru d'operaciones pa instalar una guerrilla que pudiera irradiar la so influencia escontra Arxentina, Chile, Perú, Brasil y Paraguay.
El Che, mitu revolucionariu al mandu de un pequenu grupu intentó poner en práctica la so teoría, según la cual nun yera necesariu esperar a que les condiciones sociales produxeren una insurrección popular, sinón que podía ser la mesma acción armada la que creara les condiciones por que se desencadenara un movimientu revolucionariu

Sicasí, la so acción nun prendió nes mases bolivianes; otra manera, aislláu nuna rexón selvática onde careció la agudización de la so dolencia asmática, foi delatáu por llabradores locales y cayó nuna emboscada del exércitu bolivianu na rexón de Valle Grande, onde foi mancáu y prindáu.

Cuidao que el Che convirtiérase nun símbolu pa los mozos de too el mundu, los militares bolivianos, aconseyaos pola CIA, quixeron destruyir el mitu revolucionariu, asesinándo-y para dempués esponer el so cadabre, fotografiase con él y soterralo de callao. Salvóse, sicasí, el so Diariu de campaña, publicáu en 1967.

En 1997 los restos del Che Guevara fueron alcontraos, desaterraos y treslladaos a Cuba, onde fueron soterraos con tolos honores.

No hay comentarios:

Publicar un comentario